Jak efektivně jezdit na plyn
Doporučení jak nejlépe jezdit na lpg/cng
Na plyn se v podstatě téměř každý systém přepíná po mírném zahřátí kdy dochází k odpařování LPG či CNG. V létě dochází k přepnutí na plyn již po několika stech metrech, ale v zimě je tento čas prodloužen asi na dva až tři kilometry. Abyste tento čas zkrátili, je nutno motor nejprve zahřát a to nejlépe na místě. Přesněji, nejprve nastartujte motor, vypněte ventilátor topení a ostatní spotřebiče, které spotřebu benzínu jen zvyšují a poté začněte s ometáním sněhu z vozidla. Než je auto očištěno, motor je již zahřátý na přepínací teplotu a pak už stačí jen vyrazit.
Dalším aspektem zbytečně zvyšujícím spotřebu lpg je razantní jízda s polozahřátým motorem.
Chceme-li ušetřit conejvíce paliva a tím peněz, je nutno systém dokonale zahřát a zajistit tak kvalitní odpařování plynu, který je dávkován do motoru elektronikou. Tento interval je však malinko delší neboť motor je zahřátý dříve než plynové zařízení z důvodu teploty plynu která je hluboko pod bodem mrazu. Tvrdíme, že teplota kdy se motor přepne na plyn, je teplotou přepínací nikoli závodní. Máte-li chuť na plyn i závodit, dopřejte mu kvalitní prohřátí alespoň po dobu kdy se zahřívá turbo u přeplňovaných aut.